תערכו ניסויים בבני אדם. זה מביא לקוחות!

אבל מה, לכל הרוחות, אתם עושים? 

כולנו אוהבים לקוחות שבאים מהפניות - הם הלקוחות הטובים ביותר!

הם מתאימים יותר לעסק שלנו וקונים בקלות בדרך כלל (כן, כן! ממש כמו שדיברנו באחד המאמרים הקודמים על נגיף הקורונה שזו אחת מהדרכים ללמוד מהנגיף ולעבוד בשיטה של חבר מביר חבר (:)). 

אלא מה?

שרובנו לא עושים מעשה כלשהו כדי לעודד את התופעה הזו שנקראת "הפניית לקוחות" לעסק שלנו. זהו נושא רחב שבו יש הרבה מאוד מה לעשות. אבל היום אני רוצה להתייחס להיבט אחד שלו שהוא אחד הבסיסיים ביותר. 

ככל הנראה, האנשים הקרובים אליכם ביותר לא יודעים מה אתם עושים ואת מי להפנות אליכם.

ממש כך. יתכן שזה יישמע לכם מצחיק, אבל בפועל, החברים שלכם, בני משפחה ואפילו לקוחות שלכם לאו דווקא מבינים מה אתם עושים ואיזה סוג לקוחות הייתם רוצים לקבל אליכם.

ניסוי בבני אדם.

לא מזמן עשיתי ניסוי על המשפחה והחברים שלי. 

שלחתי להם הודעה ושאלתי כל אחד מהם "במה לדעתך אני עוסק ואיזה לקוחות אני מחפש?"

והתשובות? היו מגוונות להפליא. כל אחד הגדיר את העיסוק שלי מעט שונה. "ולאיזה קהל יעד אני פונה?" - כאן בכלל הגיעו מגוון תשובות שהופתעתי והשתעשעתי לקרוא.. אבל מה שבטוח לא היה קו אחיד ופשוט ששזר את מה שכולם אמרו. וכאן בדיוק הבעיה. 

כל הטענות אלי בבקשה. 

אין לי טענות אליהם חלילה, להיפך הטענות צריכות לבוא אלי כבעל העסק. 

אם לא אמרתי להם בצורה בהירה ופשוטה את מי אני מחפש - איך הם אמורים לדעת? המעגלים הקרובים לכל אחד וגם הלקוחות (שלעיתים מכירים רק חלק מסויים מהעסק) הם 'צבא' קטן של אנשים שמסתובבים בעולם, פוגשים המון אנשים אחרים, ביניהם לקוחות רלוונטיים רבים עבורי. הם אנשים שישמחו לעזור לי וגם לאותם אנשים-לקוחות שהם פוגשים. 

אבל אם לא ברור להם מה אני עושים ולמי אני פונה, הסיכוי שהם יפנו אלי לקוחות ירד הרבה…

אז מה עושים?

מגדירים לעצמנו בצורה פשוטה ובהירה מה אנחנו עושים ואת מי אנחנו רוצים שיפנו אלינו, ומשתפים במסקנות את החברים, המשפחה והלקוחות, הקפידו על טקט כמובן :)

לעיתים זה לא קל להגדיר את זה לעצמנו, ובעצם לעיתים כאן טמונה הבעיה…

אבל כדאי מאוד להשקיע קצת מאמצים ולהגדיר לעצמכם את זה! ואם לא הצלחתם לבד, ממליץ לכם לקבל עזרה מגורם מקצועי (אני מכיר יועץ עסקי מצויין:) ואפשר לפנות אליו בלחיצה אחת כאן). 

לא בטוחים מה המצב אצלכם? מוזמנים לעשות את אותו ניסוי שעשיתי בעצמי: שלחו רגע הודעה למעגל מגוון של אנשים בסביבתכם ושאלו אותם מה אתם עושים ואת מי כדאי להפנות אליכם.

אני רק מבקש דבר אחד - חלק מהתשובות שתקבלו יהיו מצחיקות - שתפו אותי בהם!

דיסקרטיות מובטחת:) 

בהצלחה רבה!

אפרים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.