רוצים שירות? תפנו למתחרים שלי!

שלום חברים,
בעלי ובעלות עסקים רבים חווים המון מתח סביב השאלה כמה הם טובים והאם הם הכי טובים. מתח כזה צץ ומטריד במיוחד כאשר לקוח חדש מתעניין בשירות שלהם והם מנסים להוכיח לו כמה הם הכי טובים. בפנים בפנים, כל אחד יודע שיש נקודות בעסק או בשירות שיש בעלי עסקים טובים יותר ממנו..
אבל יש לי חדשות בשבילכם!
כדי להצליח:
אתם לא צריכים להיות הכי מוצלחים בתחום שלכם!
אתם לא צריכים את כל הלקוחות בעולם!


אז מה כן?
לכל עסק יש ייחודיות עסקית. זה מושג שרוב בעלי העסקים מכירים היום.
ייחודיות עסקית היא תשובה לשאלה "למה לקנות דווקא אצלי?" - הרי יש הרבה עסקים בתחום שלי - אז למה באמת כדאי לקנות דווקא אצלי? זוהי באמת שאלה טובה, ותשובה בהירה לשאלה הזו - היא היא הייחודיות העסקית שלנו (או במילים אחרות בידול עסקי).

כל עסק הוא שונה, אין שני עסקים שהם אותו הדבר אפילו אם מוכרים את אותם מוצרים, ישנם הבדלים בשירות, באמינות, בזמינות ובאווירה בעסק. הסיבה פשוטה מאוד, המצב בעסק משקף את אישיותו של בעל או בעלת העסק. וכולנו שונים :)

למה שאקנה אצלך?
בתהליך מכירה נכון, אשקף ללקוח למה לקנות דווקא אצלי, אדבר איתו על הייחודיות שלי.
העולם שלנו מתפתח למקום מאוד אינדיבידואלי, עם המון מודעות עצמית ונתינת מקום לרצונות של כל אחד ואחת. והייחודיות העסקית שלנו מצטרפת כאן למהלך הכללי של התקופה.

"מי שבא ברוך הבא ומי שלא ברוך השם"

לנו יש ייחודיות מסוימת, וישנם לקוחות שצריכים ורוצים דווקא את הייחודיות שלנו. עבור אותם לקוחות, אנחנו אכן הטובים והמתאימים ביותר. אז שימו לב - אנחנו לא מתאימים לכולם ולא כולם מתאימים לנו. ולכן אתם לא צריכים להיות הכי מוצלחים בתחום שלכם ואתם לא צריכים את כל הלקוחות בעולם. אתם צריכים להבין מה הייחודיות שלכם להבין מי אלו אותם לקוחות עבורם אתם מתאימים ואותם - להביא אליכם. וכל היתר? שיפנו למתחרים! ברצינות גמורה. לקוחות שלא מתאימים לכם גורמים נזק רב במערכת ויוצאים עם חוויה שלילית.

כמו דבורים לדבש...
כדי לגרום ללקוחות הטובים ביותר עבורכם להגיע אליכם כמו דבורים לדבש, אתם צריכים להכניס מסרים על הייחודיות העסקית שלכם בפעולות השיווק שלכם. כלומר כאשר קהלים חדשים נחשפים אליכם אתם רוצים שאותם אנשים שהייחודיות שלכם מדברת אליהם, יגיעו, ולא פחות חשוב, אלו שלא - שלא יגיעו. וכאן המקום להזכיר שוב עקרון שדיברנו עליו בעבר, בשיווק שלכם: תהיו אותנטיים. תהיו אתם. אל תנסו לחקות אף אחד אחר, דברו וכתבו בסגנון האישי שלכם.

מימוש השליחות שלכם.
אם תגדירו טוב את הייחודיות שלכם היא בעצם תהיה שיקוף של אותם דברים טובים באישיות שלכם שקיבלתם במתנה מבורא עולם ובהם אתם פשוט טובים. הבאת לקוחות מתאימים תגרום לכם להרגיש שאתם מממשים את השליחות שלכם בצורה הכי טובה שאפשר.

אז המון הצלחה!
וכרגיל, אם עניינתי, ריתקתי, עוררתי מחשבות או עצבנתי אתכם - אשמח לשמוע על זה.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.