עם איזה כלי אני אוהב לעבוד?

בעל עסק יקר, מי אתה?!

היום אני רוצה לשתף אתכם באחד מכלי הניהול הכי אפקטיביים איתם אני עובד. הפעילות היומיומית שלנו, המנהלים ובעלי העסקים, נעה על ציר ארוך ומנוגד. בקצהו האחד אנחנו יורדים, לפי הצורך, לפרטים הכי קטנים, האפורים והמשעממים ביותר, כחלק מתפקידנו בניהול העסק ועל מנת לתת מענה מקצועי ולפתור בעיות.
ועם כל הקושי לשלב בין הקצוות אנחנו חייבים גם את הקצה השני. כבעלי העסק, אנחנו נדרשים לשבת על כסא המנהל, לכחכח בגרוננו (הוירטואלי, לפעמים..) ולהיכנס לדמות המנכ"ל עם החשיבה והראיה האסטרטגית, שמקבל החלטות לטווח הקצר והארוך ומניע את העסק קדימה.
אז מי אנחנו? מנהלים שיורדים לשטח וטובעים בפרטים או מנכלי"ם גדולים שיושבים על הכסא וחושבים מהלכים קדימה?

אגלה לכם את הסוד שלי..

מי אני ואיך אני מתמודד עם הפער הזה? המעבר בין הקצוות הללו הוא וודאי לא קל והיכולת לדעת מתי להיות בכל אחד מהם הוא אחד הסודות להצלחה עסקית.
אז מה אני עושה כדי לתת מענה משמעותי לאתגר הזה? תשובה פשוטה ויישימה: זמן תכנון שבועי. במשך השבוע אנחנו טובעים בעשייה יומיומית, בירידה לפרטים קטנים ופתרון בעיות. פעם בשבוע אני יוצר לעצמי חלון רגוע של זמן תכנון שבועי שבו אני עוצר ומסתכל על העסק מלמעלה.
אם צריך (וברצינות, זה עוזר!) דמיינו את עצמכם מנהלים של חברה גדולה היושבים וחושבים אסטרטגית על כלל החברה. עוברים על כלל הנתונים והפעילות שנעשתה בשבוע החולף ושואלים את עצמכם האם עמדתם במה שהצבתם לעצמכם. ואולי חשוב יותר, אתם עוברים על השבוע הבא ומסמנים את היעדים אותם חשוב לכם לכבוש בשבוע הקרוב.

זמן התכנון הזה יעזור לנו לא להיגרר אחר העסק והבעיות המזדמנות שהוא מייצר אלא לגרור אותו קדימה במלא המרץ אל היעדים שבחרנו לנו.
באופן אישי, זמן התכנון השבועי הפשוט הזה הוא כלי שאין אצלנו מילים לתאר לכם כמה הוא עוזר לנו ביעדים לפרוץ קדימה, לעמוד במטלות וביעדים ולהגשים את החלומות העסקיים שלנו.

הכלי הזה עזר לי כל כך להתקדם ואני אשמח ממש לעזור גם לכם להשתמש בו. אז משימה ראשונה - שבו וכתבו. משימה שניה - שלחו לי ואני מבטיח לענות. 

שלכם, אפרים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.