עלה לאויר קמפיין הפרסום העתיק בעולם כולו!

כמדי חג ומועד אנחנו נהנים, כאן ב'יעדים', להגיש לכם חומר למחשבה, לאו דווקא עסקי, אלא תובנות פשוטות ויפות הנוגעות לחגים, לעסקים ולמה שביניהם.
אנו בשיאו של חג החנוכה. יחד עם בני הבית מדליקים מדי ערב את נרות החנוכיה, אוכלים סופגניות ומסובבים סביבונים, קצת נחת...
אם נתבונן בחג החנוכה ממשקפיים של בעלי עסקים סיכוי גדול שהדבר שיתפוס לנו את העין כמעט מייד הוא עניין הפרסום. אכן, חנוכה מתייחד משאר החגים בכך שהמצווה העיקרית שבו, הדלקת הנרות, עניינה פרסום הנס הגדול של מציאת פך השמן הטהור בבית המקדש.
ננסה להתבונן במבט עמוק יותר על "מבצע השיווק והפרסום" של חנוכה ואולי נוכל להוציא ממנו כמה תובנות מעניינות על עולם הפרסום, כללים שישמשו לנו מצפן חיובי להתנהלות שלנו בתחום הפרסום כל השנה.

רוצים להיות יועצי פרסום של חכמי המשנה?

אם הייתם יועצי פרסום של חכמי המשנה סביר להניח שלא הייתם הולכים דווקא על הכיוון הזה.. נרות קטנים בכניסה לבית או בתוכו לא נותנים מענה פרסומי בעולם אינטנסיבי כמו שלנו. מן הסתם היינו מציעים פרסום צבעוני מושך על שלטי חוצות, מודעות מהבהבות בשלל צבעים והפצה מתוחכמת בכל כלי המדיה. אבל חכמינו הלכו על קונספט אחר.. 

חזור הביתה מוקדם, תאסוף את בני המשפחה ותדליק נר. וזה עובד! קמפיין הפרסום העתיק ביותר בעולם! כבר אלפיים שנה שהקמפיין באוויר, מוסיף והולך.

אז מה הסוד?

כנראה שפרסום טוב אינו נמדד בצעקנות שלו אלא בדיוק שלו. השאלה הראשונה שנשאלת לפני כל אקט פרסומי היא: "מי קהל היעד שלך?". בחנוכה 'קהל היעד' הוא הלב היהודי, המתעורר אל מול הנר הקטן ומזדהה איתו. ההזדהות היא כל כך עמוקה ושורשית שהיא מצליחה לחבר כל כך הרבה אנשים למשך כל כך הרבה דורות.

אז תובנה ראשונה מקמפיין הפרסום של חנוכה היא הצורך לכוון טוב אל הנקודה וליצור הזדהות פנימית פשוטה עם המסר, פרסום שיגרום לאנשים להרגיש חלק, להרגיש קשורים.

הזהרו מפרסום שיזיק לכם!

ההלכה אומרת שאת החנוכיה עם הנרות יש להניח על פתח הבית מבחוץ בגובה של מטר בערך. יש כאן אמירה מעניינת - תצא החוצה, תפרסם, אבל אל תתרחק מהבית שלך, תשאר ליד הפתח וגם אל 'תעוף' יותר מדי לגובה, מטר זה מצויין..

מה זה אומר לנו? פרסום טוב צריך להיות קשור ומסונכרן עם גודל העסק והסגנון שלו. ולכן דאגו שאופי, סגנון וניסוח הפרסום ישקפו את העסק שלכם בצורה אותנטית. פרסום שישדר ללקוחות דברים מוגזמים או שאינם נכונים על העסק עלול לחזור כ"בומרנג" ואף להזיק לעסק.

סוד נוסף להצלחה בפרסום..

את הנרות במהלך החג אנו מדליקים בהדרגה, כל יום מוסיפים עוד נר עד ליום השמיני בו מאירה החנוכיה כולה במלא יופיה. פעמים רבות אנחנו, בעלי ובעלות עסקים, מחליטים לצאת בקמפיין פרסום לעסק, לפרוץ לכיוונים חדשים ולרענן את מאגרי הלקוחות. אלא שאחרי כמה פעולות פרסום כאלו ואחרות, וכמה לקוחות חדשים שפנו והתעניינו, אנחנו נוטים לעזוב את הפרסום ולעסוק בתוצאותיו. יתכן גם שלא נעזוב את הפרסום לגמרי, אלא נכנס לאיזה ליין קבוע החוזר על עצמו, לא מתחדש ולא מתרענן.

בנקודה הזו עלינו ללמוד מנרות החנוכה לימוד חשוב - כמו אור הנרות המתווסף והולך בעקביות ובהתחדשות, כמו החנוכיה ה'ממציאה' כל יום נר חדש, כך גם עלינו מוטלת האחריות להתחיל מהלכי פרסום ולסיים אותם עד סופם. וכמובן, שהסיום יהיה לפחות פי-8 קדימה מנקודת ההתחלה שלנו!


אז כמו תמיד נשמח לתגובתכם על הרעיונות שלנו, מבטיחים להתייחס לכל תגובה.
חנוכה שמח!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.