מה שחיוך של ילד יכול לפעול..

רק ה'דד-ליין' יזיז אותנו?!

לפני לא הרבה זמן פנה אלי לקוח שלנו עם שאלה. זה קורה לא פעם אבל על השאלה הזו הרגשתי מיד שהיא רלוונטית להרבה הרבה בעלי עסקים. החלטתי לשתף אתכם בשאלה שלו ובתשובה שלי בתקווה שאצליח לעזור למי מכם שמצא את עצמו בסיטואציה דומה ומחפש ממנה מוצא.
וכך שאל דורון (שם בדוי):
"שלום אפרים, אני צריך את עזרתך בניהול הזמן שלי. לאורך שנות הפעילות שלי בעסק גיליתי שאני מצליח לעבוד ולתת תוצאות רק תחת לחץ ודד-ליין ברור. כל משימה שאני לא חייב לעשות ממש עכשיו אני דוחה אותה ל'מחר כך', מה שגורר אצלי לחץ ומפחית מאיכות העבודה.
אשמח מאד אם תאיר את עיני כיצד להצליח לייצר דד-ליין לעצמי ולעשות את המשימות הנדרשות בזמן ולא רק תחת לחץ.
בתודה, דורון "
תכל'ס, דורון העלה כאן נקודה מעניינת שלא לומר כואבת… אנחנו יודעים היטב שאם נעשה דברים בזמן זה יקל עלינו וישפר את הביצוע והאיכות ובכל זאת אנחנו מחכים לרגע האחרון ורק הלחץ מצליח באמת להזיז אותנו..

אז מה עושים??

אז קודם כל היה חשוב לי לפרגן לדורון על המודעות והצפת הבעיה. רבים מאיתנו סובלים מהבעיה הזו אבל מעטים מאיתנו מוכנים להציף אותה ולדבר עליה. באמת, כל הכבוד לו, בזכותו נפגשנו כאן עם המייל החשוב הזה שבעזרת ה' יעזור לכולנו.
בשלב השני, התייחסתי לבקשה של דורון לעזור לו לייצר "דד-ליין עצמי" כפי שהגדיר זאת. עם יד על הלב, אני חושב שעצם החיפוש אחר דד-ליין, ולא משנה מי מייצר אותו, כבר משקף את הבעיה האמיתית.
דד-ליין הוא מנוע חזק וממריץ אבל אנחנו חייבים למצוא מנוע חזק ממנו. למה? כי דד-ליין הוא מנוע שיכול להמריץ שכיר, עובד או כל אדם אחר שהחזון והשליחות שבעסק לא נוגעים לו בנשמה. כבעלי העסק אנחנו חייבים מנוע אחר, חזק בהרבה.

מה שחיוך של ילד יכול לפעול...

אסביר את עצמי. דורון עוסק בשיווק והדרכה של מוצרי עזר לילדים מתקשים או מוגבלים. במהלך שיחתנו שאלתי את דורון - "האם בעקבות ה'מריחה' הזו שאתה מתאר יקבלו הילדים שירות פחות טוב? האם יתכן וילד כל שהוא יתקדם פחות ממה שהיה יכול להתקדם אם היית עובד במלא המרץ?" דורון לא הכחיש.. וכאן, לטעמי, נעוצה הנקודה.
המנוע של דורון צריך להיות החיוך של אותו ילד שיחזור הביתה עם מבחן מוצלח, האושר של אמא שלו שמחכה ומצפה לכל התקדמות ובדל הצלחה.. או אם נתבטא חריף יותר - מי התיר לנו להימרח כשיש אנשים הזקוקים לנו, למוצרים שלנו, לשירות שלנו?
המנוע של כולנו צריך להיות קשור לשאלות - איפה אצליח להגשים את החלומות שלמענם הקמתי את העסק? איפה אביא לידי ביטוי את השליחות שלי בעולם? האם אני עובד כי אין ברירה, כמו שכיר שבסוף יכול רק לסמן 'וי', או כמו בעל עסק שחולם חלומות והוא מלא מרץ ורצון להגשים אותם?
אז אם אנחנו מחפשים מנוע שבאמת יזיז אותנו קדימה כמו שצריך, לא נמצא אותו ב'דד-ליין' כזה או אחר אלא בשחזור והתבוננות מחודשת במטרות ובחזון למענם הקמנו את העסק.
הרבה הצלחה!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.