חידה בלשית וסיפור מתסכל...

אתם בכושר? קדימה - תפעילו את הראש!

היום אני מבקש לשתף אתכם בסיפור אמיתי שהתגלגל אלינו, לחדר היעוץ של חברת יעדים. יש בסיפור הזה גם תסכול ואפילו כאב וגם מתח מיוחד של סיפורי בלשים..
אם אתם רוצים לנער קצת את האבק מהחושים העסקיים שלכם ולהכניס קצת לכושר את שרירי ההיגיון והמחקר שלכם קראו את המייל שלפניכם ונסו את כוחכם באתגר שבסופו.
אל דאגה, גם אם לא תגיעו לפתרון החידה תרוויחו רווח נקי מהתובנות העסקיות שמוצגות כאן.
בהצלחה!

הסיפור שלנו מתחיל כמו כל הסיפורים..

ממש לפני זמן לא רב נפגשתי לפגישת ייעוץ עם משה (שם בדוי), בעל עסק מוכשר המפעיל כבר שנים רבות עסק לחוגים והוראת שחיה לילדים.
בשנה האחרונה היה משה בליווי עסקי (אצל יועץ עסקי מוכר) ועבר תהליך מרשים של צמיחת והגדלת העסק. במהלך השנה ובעזרת היעוץ שקיבל הצליח משה ליצור ערוצי שיווק משמעותיים שהכניסו לקוחות רבים לעסק והרחיבו אותו משמעותית.
ואכן, הסכומים שמתגלגלים להם בחשבון הבנק של העסק שלו מרשימים בהחלט.
אלי הגיע משה לייעוץ קצר בנושא עסקי שולי יחסית, ניהול זמן. שעות העבודה שלו הכבידו על חיי המשפחה שלו ופגעו בקשר עם ילדיו ומשה הגיע על מנת להצליח לשלב נכון בין צרכי הבית ועומס העבודה.
כמו כל לקוח שמגיע אלינו, גם כאן הפשלתי שרוולים והתחלתי ללמוד את העסק של משה לעומק. עברתי על הדוחות הכספיים, על דפי התזרים, גם לאתר העסק הגעתי וכמובן, למדתי בעיון את שאלוני ההכנה ששלחנו לו, התשובות שנתן שם הכניסו אותי עמוק לפרטי פרטיו של העסק.
עד כאן הכל טוב ויפה אלא ש..

נורה אדומה גדולה נדלקה אצלי.

אמנם משה הגיע אלי רק עבור ניהול הזמן שלו אבל פרט מסויים הנוגע דווקא לתחום הכספים הדליק אצלי נורה אדומה גדולה. מאד.
מעיון בדוחות הכספיים של משה שמתי לב לתופעה משונה. מחד, הרווח החודשי של העסק הינו זעום, כ-2,000 ש"ח, ומאידך, משה, בעל העסק, דיווח לי שהוא מושך הביתה כל חודש כ-15,000 ש"ח.
הפער הזה הטריד אותי והחלטתי להניח רגע לניהול הזמן ולהקדיש את הזמן לחקירת עומק.
הייתי חייב להבין מהו מקור הכספים שמשה משך הביתה! אם העסק מניב רק 2,000 ש"ח בחודש חייב להיות מקור אחר ממנו משך משה את ה- 15,000 ש"ח אליו הביתה.
שאלתי את משה האם יש לעסק חובות ספקים שלא שולמו (ואולי הוא מושך כסף לביתו במקום לשלם להם) והוא השיב בשלילה.
גם חשבון הבנק של העסק נפרד וממנו נמשך הכסף לחשבון הביתי, ממילא אין חשש לזליגת כספים באופן לא מבוקר.
כמו כן, לא היתה יתרת פתיחה בתחילת השנה ולא נכנסו הלוואות לעסק (במידה והיו כאלו הם היו יכולים להיות תירוץ טוב לפער שהטריד אותי, כי הכסף שמשך משה היה 'על חשבון' ההלוואות הללו). עברתי (שוב..) על הדוחות הכספיים ולהפתעתי (ולשמחתי) הם שיקפו את המצב בעסק בצורה טובה ומתאימה.
כן, בדקתי וגם ניקיוני צ'קים או כרטיסי אשראי לא נעשו בעסק.

שברתי את הראש, מה זה יכול להיות?

עד ש… מצאתי!

אבל בואו נעצור כאן בינתיים.
אתם תחכו בסבלנות לתשובה שלי ואני אחכה בסבלנות לתשובות שלכם.. נסו את כוחכם והפעילו את כל ההיגיון העסקי שלכם - מה יכולה להיות הסיבה לפער המטריד בין הכנסות העסק לבין המשכורת אותה מושך משה לביתו?

הפתרון במאמר הבא...

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.