ההפגנה שהרסה לי משפך שיווקי של כמה חודשים ו-5 תובנות על שיווק העסק

איזה מתסכל זה לשווק, אה?!

זה היה בתחילת דרכי העסקית, באחד מערבי הקיץ החמים של השנה. לא אשכח איך המזגן עבד אבל אני הזעתי. וידאתי שהמצלמה והמיקרופון של הזום סגורים וסיננתי בתסכול למנהל המשרד שלי: "אני לא מבין למה אף אחד לא נכנס?!".
הוובינר הזה הגיע אחרי סדרת פעולות שיווקיות שהשקעתי בהן המון. הוא היה אמור להגדיל את מאגר הלקוחות שלי, והיה פשוט כישלון מהדהד.
ורק על ההפגנה לא שמעתי... רק בבוקר הבנתי שבאותו ערב התקיימה הפגנה ענקית (איך המארגנים לא תיאמו איתי?!;) שלקחה לי את רוב הנרשמים. המקרה שלי לא חריג. יש משפט שאומר: בשיווק הכל עובד והכל לא עובד. לכל מי שמנסה לשווק יש את תחושת הכישלון והשבירה. לפעמים אנחנו משקיעים שעות בכתיבת תוכן, העלאת סטטוס או יצירת חומר שיווקי, ובסוף אף אחד לא מגיב. יכול לקרות שאנחנו משקיעים המון, חושבים על כל מילה, משנים, עורכים, ולבסוף... דממה.
וזה הרבה יותר מבאס להסתכל ימינה ושמאלה ולראות את ההיא מהלימודים מפרסמת תוכן דומה ומקבלת מאות לייקים ותגובות ואת הקולגה שפגשנו בכנס בשנה שעברה שהשיווק שלו נראה פצצה.
אז מה עושים אם השיווק שלנו מעייף?

קודם כל – היצמדו לכללי הכתיבה השיווקית

זה לא המקום להרחיב וצריך לכתוב על זה מייל נפרד (מעוניינים? כתבו לי במייל חוזר) אבל בגדול – הקפידו לדבר על הלקוחות שלכם ועל האתגרים שלהם, ותנו להם ערך אמיתי ומכל הלב! ובטקסט מכירה – דברו על התועלות שהם יקבלו מהעבודה איתכם או מהמוצר שלכם, ואיך זה יפתור להם את הבעיה. זה הבסיס לכל פרסום מוצלח.

שנית – תזכרו את הסטטיסטיקה

מחקרים מראים שרוב האנשים צורכים מדיה בצורה פסיבית ולא מגיבים. על כל אחד שמגיב, יש מספר אנשים נוספים שהתעניינו בתוכן אבל לא הגיבו בפועל. גם אם קיבלתם רק כמה תגובות זה לא אומר שהתוכן שלכם לא מעניין. תחשבו גם על אלו שלא הגיבו אבל קוראים בשקיקה כל מילה.

שלישית – אנשים מצביעים ברגליים

אם למיילים שלכם אחוז פתיחה סביר, הסטטוסים נצפים ואנשים לא נוטשים בהמוניהם את קבוצות הוואטסאפ שלכם – סימן שהתוכן שלכם מעניין אותם. המספרים היבשים הם מדד חשוב. הם משקפים את רמת העניין של הקהל לא פחות מהתגובות בפועל.

רביעית – כשהמחיר עולה גם קצת שווה המון

בשנים האחרונות המחיר של תשומת הלב האנושית נסק לגבהים. אתם מתחרים עם חברות עסקיות וענקיות הפרסום, עם "קוקה קולה, טעם החיים" ועם אינספור מוחות שעובדים על זה.
תחשבו על תשומת הלב שלכם שמוסחת בכל פעם שאתם עוצרים לקפה ופותחים רגע את הטלפון, ודמיינו את הקושי בללכוד את תשומת הלב של הלקוחות שלכם במרחב הדיגיטלי הרווי הזה.
במרחב הקשוח הזה, כל תשומת לב קטנה היא הצלחה ענקית עבורכם! כל צפיה, פתיחת מייל או תגובה שקיבלתם שווה הרבה יותר ממה שאתם חושבים.

חמישית – הטעות הגדולה היא להשוות לאחרים

אסור להשוות לאחרים. נכון, יש אנשים כוכבי רשת ששוחים במרחב הדיגיטלי כמו דגים במים, אבל הם היוצאים מן הכלל. הרוב המכריע לא משיגים תוצאות ויראליות בכל פרסום, כן, כולל חברות ענק.
אז גם אם אתם רואים מישהו שמצליח בענק, תעזבו אותו ותמשיכו לעבוד נכון על השיווק שלכם. תהיו אותנטיים כמו שאתם, הקהל רוצה את זה. ואל תשכחו ששיווק זה קשר עם אנשים, ולוקח זמן לבנות קשר. אני רואה הרבה בעלי עסקים שלא רצים במרוץ השיווק 'עד קו הסיום'... וחבל כל כך. לסיכום: תהיו אתם, אל תשוו, תתמידו ואת התוצאות תראו, בעזרת ה', לאורך זמן.
בהצלחה עם השיווק!

אפרים

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.