גם אתם פרסמתם את עצמכם מעל כל במה אפשרית והלקוחות פשוט לא באים?

הוא ישב אצלי במשרד, בעל עסק קטן לממכר כלי בית, ובפיו פזמון ששמעתי לא פעם: "נתתי ראיון בעיתון, אני מעלה סטטוסים, מפרסם בפייסבוק, ניסיתי קידום, הוצאתי עד עכשיו הרבה מאד כסף ושום דבר לא מביא לי לקוחות! זה פשוט מתסכל!".

הקשבתי לו, הבנתי אותו והזדהתי איתו אבל ממש לא הופתעתי ממה שאמר. התסכול שלו זהה לתסכול של בעלי עסק רבים איתם נפגשתי במהלך השנים. הם מסתערים בכל הכח על אפשרויות הפרסום והשיווק ה(כמעט) בלתי מוגבלות שמציע העולם הדיגיטלי ושוב ושוב נוחלים אכזבה ומפח נפש.

אז בואו חברים, נעשה קצת סדר בערוצי השיווק הדיגיטליים השונים, נבין מה עומד לרשותנו ונקבל כלל אצבע שיעזור לכל אחד מכם להתמודד עם התסכול הזה ולהתחיל לראות לקוחות מההשקעה בפרסום.

איך עובדות רשתות חברתיות?

רוב הפלטפורמות של הרשתות החברתיות בנויות בצורה שיוצרת המון מעורבות - כולם מכירים, שומעים, מגיבים ומשתפים - אך האפשרות להניע דרכן לפעולה נמוכה מאד.

למה? זה כבר למייל נפרד.. בשורה התחתונה הרשתות הגדולות מעוניינות שהציבור הכללי המשתמש בהם 'ירבוץ' בתוך הרשת, ייצור הרבה מאד מעורבות ויחווה הרבה פעילות אך כל זה ללא הנעה לפעולה שבין היתר עלולה להוציא אותם מהפלטפורמה…

ולכן, התופעה שאנו נתקלים בה כאשר אנו משתמשים בפלטפורמות אלו לשיווק הן אהדה רבה ותגובות חמות שלעיתים 'מסנוורות' אותנו מלראות עד כמה ההנעה לפעולה נמוכה באמצעים הללו. יהיו לנו 'לייקים' ושיתופים, אנשים יפרגנו וישלחו אימוג'ים למיניהם אבל כשנבוא למכור או להציע להם לעשות פעולה בשביל לקנות את מוצרינו אנשים 'יעלמו' ופשוט לא יקנו.

מכירים? אל דאגה, אתם לא לבד..

אז איך בכל זאת משתמשים בשיווק הדיגיטלי כדי ליצור לקוחות לעסק שלנו?

ישנם שתי אופציות מקובלות בהן ניתן להצליח להשתמש בשיווק הדיגיטלי ולהביא דרכו לקוחות פעילים אל העסק:

אופציה אחת, נדירה יותר, היא למקרה ואתם אושיית רשת. אם אתם מאותם בודדים שזכו שכל מילה שלהם תגרוף אהדה רבה, תגיע לאלפים וציבור גדול וחם יעקוב אחריכם, אז יש לכם סיכוי טוב למכור דרך כל פלטפורמה. במקרה שלכם, גם כאשר תבואו להניע לפעולה את קהל העוקבים אחריכם, יהיו מספיק אנשים שיענו לכך.

אבל מה לעשות ולא כולנו ברי מזל...

רובנו לא אושייות רשת ובמקרה הטוב יש לנו את מעגל החברים והלקוחות הטבעי שקורא את התכנים שלנו ועוקב אחרינו ברשת בזמנו הפנוי.

בשביל אנשים כערכנו אני רוצה להציע את האופציה הבאה. הפרידו בין שני סוגי שיווק - פייסבוק (אורגני כמובן), סטטוס, פרסום בעיתון (בדרך כלל) ויח"צ, אלו אינם ערוצים המניעים את הלקוחות לפעולה. הם אכן עוזרים לנו להיחשף לקהל ולבנות מיתוג אך, כאמור, הם לא מתאימים להנעה לפעולה.

כאשר אנחנו רוצים למכור מוצר ולהניע את העוקבים לקנות אותו אני ממליץ לכם להשתמש בסוג השני של כלי השיווק ו'למשוך' את הקהל לתוך הפלטפורמות המיושנות שהן התפוצה במייל והקבוצה שקטה בוואצפ. אמנם הפלטפורמות השיווקיות הללו אינן 'מגניבות' ומתקדמות כמו האחרות אך מה לעשות, הן מניעות אנשים לפעולה וממירות בצורה הרבה יותר טובה מכל הכלים האחרים.

ושוב, רצוי וטוב להשתמש בכל שאר הכלים על מנת למתג את עצמכם, 'לעלות על הבמה' ולקבל פרסום רחב וכמובן, על מנת למשוך את הקהל אל תוך הפלטפורמות שיעזרו לכם להניע לפעולה ולמכור בפועל.

כמובן שכדי ליישם את כל זה, להצליח לשווק בצורה טובה ולמקסם את השימוש בכל הכלים יש הרבה מה ללמוד. יש לדעת להשתמש בטריגרים נכונים ולכתוב כתיבה שיווקית נכונה אך אנחנו מקווים שכבר מה שכתבנו כאן יהיה לכם לעזר.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.