אז מה אתה מציע? לתת מחיר יקר או זול?

חתיכת דילמה..
מחיר גבוה? כולם יברחו לי..
מחיר זול? צריך להרוויח משהו מהעסק הזה..

היום נעסוק ב'דילמת המחיר' המטרידה (כמעט) כל בעל עסק.
מחד, מחיר זול יכול לעזור לנו להביא הרבה מאד לקוחות, במיוחד עם אפקט 'חבר מביא חבר', ובכך להגדיל את מחזור המכירות ואת הרווחיות בעסק. מאידך, ככל שהמחיר יקר יותר אז הרווח גדול יותר וכולנו רוצים לעבוד במחירים שבסוף משתלמים לנו.

אז מה נכון באמת?

כמובן שאין תשובה שנכונה לכולם וכל עסק ומה שמתאים לו. אנחנו נתייחס לכל אחת משתי האפשרויות, על המעלות והחסרונות שלה והנקודות אליהם יש לשים לב.
נתחיל עם אופציית המכירה בזול. מכירה בזול צריכה להיות כמובן מכירה בהיקפים גדולים על מנת לייצר רווח מתאים. ישנם לא מעט עסקים שעובדים בצורה הזו ואכן מגיעים לרווחים נאים.
רק, שימו לב! ישנם כמה דברים עליהם צריך להקפיד כאשר עובדים בשיטת ה'מחיר הזול':
דבר ראשון, אתם חייבים שליטה מדויקת ומלאה במספרים על מנת שתדעו מהו הסכום שישאיר אתכם רווחיים. יתכן ואתם מוכרים המון מוצרים, הלקוחות נכנסים ויוצאים והידיים מלאות עבודה אבל אם תציצו בשורת הרווח תראו שאתם עומדים במקום.. אם הרווח תלוי בכמות, עליכם לדעת בדיוק מה הכמות שעליכם למכור כדי להישאר רווחיים למרות המחיר הזול שאתם מציעים.
אם תמכרו במחיר זול (מה שאומר שאחוז הרווח נמוך) ולא תגיעו לרווח גדול (במספרים ולא באחוזים!) זו וודאי לא התוצאה הרצויה והמתבקשת ויקשה עליכם להחזיק כך את העסק לאורך זמן.

שהזול לא יעלה לכם ביוקר..

דבר נוסף שעלינו לתת את הדעת עליו הוא ההתאמה בין עלות השירות והמוצר למחיר.
כמעט בלתי אפשרי לתת שירות ומוצר שעולים לכם סכומים גבוהים במחיר מאד נמוך בלי שיהיה לכם איך לממן זאת. לכן אם החלטתם ללכת על מחיר נמוך הקפידו על מערכת 'רזה', זולה ופשוטה ככל הניתן, או בדקו אפשרות להוריד את ערך המוצר על מנת להתאים את הערך שאתם נותנים למחיר שאתם גובים.
השקיעו זמן ומחשבה כיצד להפחית בעלויות הכלליות של העסק, השירות או המוצר על מנת שתוכלו לתת את המחיר הנמוך בלי לקרוס ולאבד את העסק, חלילה.

ולצד היקר של המטבע.

יש לא מעט בעלי עסקים שיעדיפו דווקא את התמחור היקר על פני הזול.
כאן עלינו לשים לב לכלל אצבע הפוך במידה רבה מהכללים שהבאנו לעיל: וודאו שהערך שאתם נותנים מותאם למחיר. הדברים פשוטים אבל חייבים להאמר.. אם אתם גובים מחיר יקר אתם חייבים לתת ערך משמעותי שהולם את המחיר שלכם. לא ניתן לגבות מחיר יקר ולתת מוצר או שירות זול ולצפות שקהל הלקוחות ימשיך להגיע בהמוניו וישאר לאורך זמן.
אם אכן תקפידו לתת שירות או מוצר ששווה את המחיר אותו אתם מבקשים המחיר כבר לא יהיה יקר בעיני הלקוח!

ועוד נקודה קטנה..

מה קורה אם המחיר שלי זול והמחיר שאני לוקח תואם מוצר או שירות זולים והערך שאני נותן תואם מוצר או שירות יקרים? אופציה ראשונה היא כנכתב לעיל - הורידו את רמת המוצר או השירות. אני יודע.. הרבה בעלי עסק לא היו שמחים לעשות את זה ולכן ישנה אפשרות נוספת: הגיע הזמן לעלות את המחיר. אם איכות המוצר שלכם מעל הממוצע בשוק והמחיר נמוך ממנו יש כאן חוסר התאמה שחייב להשתנות.

ולסיום, תודה רבה ליונתן אודס, אחד המלווים התותחים של צוות יעדים, שעזר לי לגבש את הרעיון למייל הזה.
אם הדילמה הזו נוגעת גם לכם ואתם רוצים עזרה מקצועית כדי לדעת איזה מחיר לגבות עבור המוצר שלכם, בשביל זה אנחנו כאן! צרו איתנו קשר דרך השארת הודעה באתר או דרך כאן: https://bit.ly/3BXlUtD ונשמח לעמוד לשירותכם.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.