אדמונד הילרי דרך לראשונה על האוורסט ב-1953 ויש לו מסר חד לבעלי עסקים שרוצים להצליח

להצלחה, אומרים, אבות רבים, אבל הכישלון יתום. 
ואולי זו הסיבה שאם תכתבו בגוגל אדמונד הילרי תקראו על מטפס ההרים הראשון בעולם שדרך על פסגת הר האוורסט בשעות הצהרים של ה-29 במאי 1953 למניינם, אבל לא תשמעו על הכישלון שלו, שנה לפני כן, בכיבוש פסגת ההר.
שמעתי לאחרונה סיפור מעניין על אחד הדברים שקרו להילרי בין הכישלון לבין ההצלחה המפורסמת.
לאחר הכישלון הראשון, כדי לעודד אותו, החברים והמשפחה ערכו לכבודו אירוע יוקרתי בלונדון. הוא סיפר שם על מסעותיו, על המסע לאוורסט, על נקודות ההצלחה וגם על הכשלונות.
ובנקודה מסוימת בנאום הוא התחיל לדבר לקיר... מאחוריו הוצבה תמונה גדולה של הר האוורסט העצום, והוא פשוט הסתובב ואמר להר בביטחון עצמי: "שמע אוורסט יקר, עד שנה הבאה אני מצליח לכבוש אותך!"
הילרי גם הסביר לאוורסט למה הוא חושב שהוא יצליח: "אתה לא משתנה ותישאר אותו הר, אבל אני אדם שכל הזמן משתנה, כך שבאותו שנה אתה תהיה אותו אוורסט, אבל אני אהיה הילרי אחר! במהלך השנה הקרובה אשפר את היכולות שלי ואגיע למצב שאצליח לדרוך על הפסגה שלך!"
וכך היה. שנה אחרי זה הוא הפך למטפס הראשון שכבש את האוורסט.
תלמדו מהילרי ותשאלו את עצמכם את השאלה הבאה
אתמול היה יום כיפור. פתחנו דף חדש ביחסים שלנו עם עצמנו, עם הסובבים אותנו ועם בורא העולם. 'אחרי החגים' כבר נמצא מעבר לפינה, אבל נשאר לנו עוד כמה ימים להתבוננות נוספת איתה נוכל לחזור לשגרה אחרת, טובה יותר, וזה הזמן לשאול את עצמנו – 
מה הדבר שהכי קריטי לשנות בהתנהלות העסקית שלנו בשנה הקרובה?
אנחנו לא מטפסי הרים, אבל היעדים העסקיים שלנו בהחלט עלולים להיראות גבוהים מהאוורסט. אני מציע לכולנו ללמוד מהילרי, ולשים לב שהדבר עם פוטנציאל השינוי הגדול ביותר בשנה הקרובה הוא – אנחנו.
אני פוגש בעלי עסקים שמשקיעים אנרגיות מטורפות בנסיונות לשנות נתונים מסוימים, כמו מצב השוק, המתחרים או הלקוחות, אבל זה נראה כמו פול גז בניוטרל. אנחנו מתאמצים לשנות משהו שכמעט אין לנו השפעה עליו.
כשלקוחות מבקשים ממני לפעמים לעזור להם להעריך את מצב השוק בעוד שנה או שנתיים, אני אומר להם – או שתהיה קורונה, או שתהיה מלחמה, או שבדיוק תהיה הפסקה ביניהם. אין לנו כמעט השפעה על מה שיהיה עוד שנה או שנתיים.
לעומת זאת, אם נמקד את השינוי בעצמנו – לשינוי תהיה השפעה אדירה על כל מה שנעשה.
המטרה – שדרוג יכולות הניהול שלכם מה זה אומר לשנות את עצמנו?
לשפר את יכולות הניהול העסקי שלנו, להביא אותן לרמה הבאה ולהיות הרבה יותר אפקטיביים כמנהלים. כי אם אנחנו נהיה מנהלים יותר טובים, המוצרים שלנו ישתדרגו, יכולת ניהול העובדים, ניהול התזרים, המכירה או השיווק – יצמחו, וכל העסק יראה אחרת.
אז תכניסו טוב לראש – המרכיב הכי משמעותי שתוכלו לשנות בעתיד העסקי שלכם הוא אתם.
איך העסק יראה עוד שנה? זה תלוי לגמרי בשיפור העצמי שלכם כמנהלים.
נכון, לפעמים שינויים עצמיים קשים הרבה יותר מנסיונות לשנות את מה שמחוץ לנו. זה כרוך בלמידה מתמדת, ביכולת לקבל ביקורת, ביציאה מאזור נוחות ועוד ועוד. אבל כשתתחילו לעשות את זה תראו שזה הכי מתגמל, ובסוף – הכי משפיע על שורת הרווח.
וכמובן, כשאנחנו משפרים את עצמנו, לא רק שהעסק ירוויח אלא גם שאר התחומים ומערכות היחסים שלנו. הילדים, בני הזוג או התחביבים שלכם יודו לכם מאוד... 
אז איך יראה השוק העסקי בעוד שנה? ממש כמו עכשיו, יהיו בו אתגרים כאלו ו/או אחרים. 
אבל מי נהיה אנחנו? הדבר לא תלוי - אלא בנו. 

בהצלחה בשינוי העצמי ובשדרוג יכולות הניהול!


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.